Fantastiske tips til din konverteringsoptimering

Fantastiske tips til din konverteringsoptimering

Hvis du ønsker at øge din konvertering, er du kommet til det helt rigtige sted! I dette blogindlæg vil du blive præsenteret for, hvordan du optimere din konvertering. Du vil blive klogere på, hvordan du kan øge din optimering, så du kan tage din virksomhed til nye højder.

Hvad er konverteringsoptimering?

Før du kan blive klogere på, hvad konverteringsoptimering er, er du nødt til at vide, hvad det betyder at optimere sin konvertering. Ordet ”konvertering” betyder, at en potentiel kunde udfører en bestemt handling på din webshop. Ordet ”optimering” handler om, at du skal få endnu flere potentielle kunder til at udføre denne handling.

Hvis du formår at optimere din konvertering, vil du opnå større succes med din online markedsføring, fordi du forstår at udnytte den trafik, der driver potentielle kunder ind på din webside. Det er især med udgangspunkt i SEO, at du kan optimere din konvertering.

Hvorfor skal jeg optimere min konvertering?

Du skal vælge at blive klogere på konverteringsoptimering, hvis du f.eks. ønsker at øge salget på din webshop eller få flere potentielle kunder til at tilmelde sig dit nyhedsbrev. Generelt handler det om at få flere potentielle kunder til at foretage de handlinger, som har relevans for din virksomheds resultater.

Flere forskellige optimeringsmuligheder

Når du driver en webshop, handler det først og fremmest om at sælge. Men der er også andre vigtige elementer, som kan optimeres, hvis der kommer yderligere konverteringer. Man kan opdele konverteringer i to kategorier: Hårde konverteringer og bløde konverteringer.

Hårde konverteringer omfatter følgende elementer:

  • At foretage et køb i din webshop
  • At udfylde en kontaktformular
  • At bestille en opringning
  • At lave en tilmelding
  • At indhente tilbud
  • At bestille tid
  • At booke et møde
  • At bestille salgsmateriale

Hårde konverteringer er de ting, som man ofte forbinder med traditionelle konverteringer.

Bløde konverteringer omfatter følgende elementer:

  • At tilmelde sig et nyhedsbrev
  • At skabe aktivitet på sociale medier
  • At downloade relevant materiale
  • At tilmelde sig et webinar eller online kursus
  • At skrive en anmeldelse
  • At blive på webshoppen i et antal minutter
  • At se minimun tre undersider eller produkter på webshoppen

Bløde konverteringer er de elementer, som ikke nødvendigvis resulterer i et salg. Det er de elementer, som kan være medvirkende til at skabe trafik, så du fremadrettet kan øge din omsætning.

De bløde konverteringer kan give dig et indblik i, hvor potentielle kunder falder fra i købsprocessen. Hvis du ved, hvor de potentielle kunder falder fra, kan du optimere denne del af købsprocessen, så denne tendens vil være mindre fremtrædende i fremtiden.

I den forbindelse er det værd at fokusere på både hårde og bløde konverteringer, fordi begge spiller en rolle, når det kommer til din virksomheds resultater. En kombination af hårde og bløde konverteringer kan være medvirkende til at øge din virksomheds samlede omsætning – og derfor din virksomheds succes.

Råd til at optimere sin konvertering

En af de vigtigste elementer, når det kommer til konverteringsoptimering, er din landingsside. Din landingsside er det første, den potentielle kunde ser, når personen besøger din webside. Det er her, at de potentielle kunder danner sig et førstehåndsindtryk, som kan være altafgørende i forhold til at konvertere et besøg til et salg.

Et andet råd er, at din webside skal være brugervenlig på alle enheder. Flere og flere tilgår websider på mobilen, hvorfor det er vigtigt, at din webside er mobilvenligt, så potentielle kunder kan foretage en ordre på mobilen.

I den sammenhæng er det vigtigt at teste din webshop på flere forskellige browsere for at være sikker på, at den passer til de forskellige browsere, som potentielle kunder anvender på deres mobil.

Er du interesseret i tilbuddet?

Udfyld formularen herunder, så kontakter vi dig med henblik på en snak.