Gør brug af din Facebook Pixel

Udnyt din Facebook Pixel korrekt

Hvis du er på jagt efter at optimere din virksomhed, er du kommet til det helt rigtige sted! Her vil vi kort gennemgå, hvordan du kan udnytte et Facebook Pixel korrekt, så du kan tiltrække flere kunder.

Du vil blive klogere på, hvad et Facebook Pixel er, og hvordan det hjælper dig, hvis du udnytter det potentiale, et Facebook Pixel har.

Hvad er et Facebook Pixel?

Et Facebook Pixel er en sporingskode, som der bliver integreret på din hjemmeside, så du får mulighed for bedre måling, optimering og målretning af kampagner på Facebook. Når du vælger at integrere Facebook Pixel på din hjemmeside, giver du Facebook lov til at indsamles data om de besøgende, som besøger hjemmeside. På den måde finder du af, hvem dine besøgende er, og hvilken adfærd de har på din hjemmeside.

Det fungerer på samme måde, som det gør med Googles sporingskode. Forskellen er bare, at målretningen i dette tilfælde vil foregå over Facebook og ved hjælp af de besøgendes Facebook-profiler.

Hvordan fungerer det?

Selve sporingen tager udgangspunkt i Facebook-brugerens personlige og unikke ID. Alle Facebook-brugere har et unikt ID, hvorfor det kan lade sig gøre at spore specifikke personer ved hjælp af deres adfærd på din hjemmeside.

Fordelen ved at vælge et Facebook Pixel frem for Googles sporingskode er, at du kan få mere præcise målinger, fordi Facebooks sporingskode kan måle trafik på tværs af forskellige enheder. Det betyder, at du kan spore en persons aktivitet uanset, om brugeren er på aktiv på computeren eller mobilen. Personen skal bare være logget ind på sin Facebook-bruger.

I og med denne teknik er afhængig af Facebook-brugerens ID, er det også en mulig fejlkilde. Det kan være, at en potentiel kunde anvender en enhed, som er logget ind på en andens Facebook-profil. I dette tilfælde er det ikke sikkert, at annonceringen har nogen effekt, fordi det ikke er den rigtige person, som bliver ramt af den specifikke markedsføring.

Hvorfor skal jeg anvende det?

Som der kort bliver nævnt i indledningen, skal du vælge at bruge Facebooks sporingskode, hvis du ønsker at optimere din virksomhed. Hvis du overvejer at komme i gang med dette, kan det ikke gå hurtigt nok. Du skal tænke på, at det først har en effekt, når det bliver integreret på de forskellige sider på din hjemmeside. Du vil blive præsenteret for de konkrete fordele i det nedenstående afsnit.

Når du har opsat det korrekt, kan du udnytte koden til flere forskellige formål. Du kan blandt andet se, hvilke handlinger de besøgende på din hjemmeside foretager sig. Tilmelder de sig et nyhedsbrev eller lægger de en ordre i kurven? Denne information sendes videre til Facebook, så du kan målrette din annoncering alt afhængig af, hvad dine besøgende foretager sig. Med tiden vil du få flere og flere data, hvor du kan begynde at se nogle tendenser, hvorfor du kan optimere de områder, hvor du mener, at potentialet ikke bliver udnyttet til fulde.

Du kan også bruge Facebooks kode til at lave retargeting. Retargeting er målrettet annoncering mod personer, som tidligere har udvist interesse i et produkt på din hjemmeside. Mange potentielle kunder vælger ikke at købe første gang, de besøger siden, hvorfor retargeting er en god måde at oplyse den potentielle kunde om produktet igen.

Slutteligt kan dine data blive analyseret af Facebook Analytics, hvor du kan få en masse vigtige informationer om dine kunder, hvorfor du kan finde ud af, hvordan og hvorledes de agerer i forbindelse med et køb på din hjemmeside. Dine kunders adfærd og trafik kan være medvirkende til, at du kan blive klogere på, hvordan du målretter din annoncering.

Er du interesseret i tilbuddet?

Udfyld formularen herunder, så kontakter vi dig med henblik på en snak.