Bliv fundet lokalt på Google

Bliv fundet lokalt på Google – Se vores gode råd

Google er usammenligneligt verdens største søgemaskine, og dette er den primære årsag til, at det kan gavne din virksomhed, hvis du er synlig i Googles søgeresultater. I dette blogindlæg vil du blive klogere på, hvordan du kan øge din synlighed på Google.

Hvorfor skal jeg være synlig på Google?

Som der kort bliver nævnt i det indledende afsnit, er Google den største søgemaskine i verden. Det betyder, at Google er det foretrukne valg, når brugere søger efter informationer om et givent emne. Det kunne f.eks. være din virksomhed.

Undersøgelser viser, at 8 ud af 10 mennesker starter deres købsproces med at søge på et givent emne på Google. Hvis du kan øge din synlighed på Google, vil rigtig mange potentielle kunder se dig – og muligvis vælge dig! Dette kan i høj grad være medvirkende til at øge din omsætning og samtidig skabe noget mere trafik omkring din virksomhed.

Hvordan bliver jeg mere synlig på Google?

Der er flere faktorer, der spiller ind, når du skal være synlig på Google. Først og fremmest er det vigtigt, at Google kender til din virksomhed. I den kontekst er der to muligheder – du kan vente på, at Google selv finder frem til dig, eller du kan vælge at fremskynde processen og sende dine informationer direkte til Google. Den sidste mulighed er den bedste, hvis du ønsker at øge din synlighed på Google med det samme.

Søgeord

En faktor, der spiller ind, når du skal være mere synlig på Google, er, at du sørger for at vælge de rigtige søgeord. Du skal vælge de rigtige søgeord, så du kan ramme din påtænkte målgruppe. Det er de forskellige søgeord og søgesætninger, der fastsætter tonen på din hjemmeside, og det er ligeledes søgeord og søgesætninger, der hjælper Google med at rangere din hjemmeside så godt som muligt.

Søgeordene skal være til stede i de forskellige URL’er og overskrifter, som du vælger at benytte på din hjemmeside. Søgeordene kan også integreres i brødteksten, men det er vigtigt, at du ikke overbruger søgeordet, så teksten virker usammenhængende og derfor alt for præget af, at du ønsker at optimere din hjemmeside med de rigtige ord.

I den sammenhæng kan du bruge Googles egen søgeordplanlægger for at finde frem til, hvilke søgeord der kunne være relevante at bruge på din hjemmeside. Ved hjælp af Googles søgeordplanlægger kan du blive klogere på, hvad brugere søger på i dit lokalområde. Hvis du får et indblik i, hvad brugere ofte søger på, kan du optimere din hjemmeside, så den er mere aktuel i forhold til de respektive søgeord.

Master Mega Tags

Du kan ligeledes tilføje Master Mega Tags. Det betyder, at du forsøger at give brugere, som ikke som udgangspunkt kender din virksomhed, et indblik i, hvem du er, og hvad du tilbyder. Dette gøres ved hjælp af meta-titler og meta-beskrivelser på hver enkel underside på din hjemmeside.

Sørg for at have indgående links til din hjemmeside

Google fungerer således, at hvis du har flere indgående links til din hjemmeside, bliver din hjemmeside automatisk rangeret højere af Google. De forskellige links til din hjemmeside kan være at finde på sociale medier, som du benytter dig af.

Det kan også være i blogindlæg eller andre artikler, hvor din virksomhed bliver nævnt. Jo mere aktivitet din hjemmeside kan genere, jo højere vil din hjemmeside blive rangeret af Google.

Du skal hele tiden udvikle dig

Hvis du opnår en tilfredsstillende placering på Google, handler det om, at du skal tiden skal udvikle dig. Hvis du går i stå, og aktiviteten falder omkring din hjemmeside, vil du hurtigt falde længere og længere ned i Googles søgeresultater.

Er du interesseret i tilbuddet?

Udfyld formularen herunder, så kontakter vi dig med henblik på en snak.