Her er 5 gode råd til at blive fundet på Google

5 best practice tips til SEO optimering

I takt med at søgemaskiner bliver klogere og klogere, er der mere og mere potentiale i at udnytte dette faktum. I de nedenstående afsnit vil der blive gennemgået, hvordan du kan optimere din brug af SEO, så du kan opnå de bedste resultater på Google. Dette kan være medvirkende til at tage din virksomhed til nye højder!

Hvad handler SEO om?

SEO handler i bund og grund om at gøre indholdet på din hjemmeside forståeligt for Google. Jo mere forståelig din hjemmeside er, jo bedre vil Google rangere hjemmesiden. Det betyder, at du ikke skal overlade noget til tilfældighederne, når du skal have indhold på dine forskellige undersider på din hjemmeside. Det er ikke nok bare at optimere en side, da Google vurderer det samlede billede.

Det er især elementer som design, teknik og indhold, som Google bruger til at vurdere, hvor din hjemmeside skal placeres i søgeresultaterne. Hvis du formår at optimere disse ovenstående elementer, kan det være medvirkende til, at du får en højere og bedre placering på Google. I de nedenstående afsnit vil du blive præsenteret for 5 tips, hvordan du kan optimere din anvendelse af SEO.

1. Brug de rigtige ord på de rigtige steder

Det kan gode lyde en smule forvirrende, hvis du ikke er vant til at arbejde med SEO. Det betyder, at du skal anvende dine søgeord forskellige steder i teksten. Du vil opnå bedre placeringer på Google, fordi Google lettere kan vurdere, hvad dit indhold handler om, fordi du er klar og tydelig omkring dit indhold. Du skal vælge at indsætte søgeord følgende steder:

  • I din URL
  • I din title-tag
  • I overskriften
  • X antal gange i teksten alt afhængig af, hvor lang teksten er

Vi tilbyder en gratis SEO analyse, som kan hjælpe dig godt på vej og giver dig konkrete råd til hvordan du kan forbedre din side/webshop til flere besøgende.

2. Der skal være sammenhæng mellem undersiderne

Hver side på din hjemmeside skal have specifikke søgeord, hvis du ønsker den bedst mulige placering. Hvis de specifikke søgeord mellem de forskellige undersider ikke er i overensstemmelse med hinanden, vil du opnå et dårligere resultat i Googles søgeresultater. Det betyder, at du så vidt muligt skal sørge for, at der en tydelig sammenhæng mellem de forskellige undersider. Det handler om at være præcis, så du kan skabe en sammenhæng mellem den specifikke side og de sider, der linker til denne side.

3. Overvej sidens indhold, hvis siden ikke får de ønskede konverteringer

Det er vigtigt, at de respektive undersider på din hjemmeside har et relevant indhold, så den potentielle kunde får lyst til at handle. Hvis du oplever, at du får mange besøg på din hjemmeside, men du ikke i så høj grad får nogle konverteringer, skal du overveje indholdet på den respektive side.

Der kan være flere ting, som spiller ind, hvis du oplever for få konverteringer. Det kan både være selve indholdet, layouten, billederne eller noget helt fjerde. I den sammenhæng handler det om at prøve sig frem, indtil du oplever en effekt.

4. Se om du kan skaffe indgående links til din hjemmeside

Selvom internettet er enormt, så hænger det alligevel sammen fra ende til anden. Det betyder, at du med et link kan komme fra det ene sted til det andet sted på et splitsekund. Derfor kan indgående links på andre hjemmesider have en effekt for dig, fordi SEO belønner hjemmesider, der har mange indgående links.

5. Vær præcis og relevant

Selvom det lyder godt at have en masse besøg på din hjemmeside, er det i bund og grund ikke det, det handler om. Det handler om at konvertere besøgende til salg. Altså kvalitet fremfor kvantitet. I den sammenhæng skal du igen overveje, hvad indholdet på de forskellige sider er.

 

Tobias Blunch

Tobias Blunch

Jeg sidder til dagligt med ansvar for SEO, Google- samt Facebook Ads. Mine arbejdsområder ligger i at varetage vores kunders endelige mål med definitive deadlines, samt skabe klarhed i annoncekroners afkast. Jeg ligger stor vægt på gennemsigtigheden i såvel SEO, som online annoncering. Min passion og motivation ligger primært i at øge kendskabsgraden, generere kvalitetsfulde leads samt skabe store afkast, for vores nye og eksisterende kunder.

Hvor god er din hjemmeside?

Prøv vores SEO analyseværktøj og modtag din SEO-score direkte i din indbakke. Det tager kun 2-3 minutter.

Har du prøvet vores prisberegner?

Prøv vores prisberegner, og se hvad din webløsning koster. Det er gratis og tager kun 2-3 minutter.