Sådan får du flere til at tilmelde sig dit nyhedsbrev!

Få flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev via Facebook Lead Ads

Stort set alle virksomheder anvender e-mail marketing eller online nyhedsbreve. Næsten alle, som beskæftiger sig med marketing, er af den overbevisning, at det er en god idé at have et online nyhedsbrev i et eller andet omfang. Derfor er det vigtigt, at man som virksomhed får flest mulige til at tilmelde sig nyhedsbrevet, selvom det kan være svært. Når kunder eller kommende/mulige kunder tilmelder sig en virksomheds nyhedsbrev, har den respektive virksomhed en direkte kanal til den enkelte forbruger, hvor de kan markedsføre kampagner, produkter og så videre.

Facebook Lead Ads blevet lanceret i 2015 af Facebook. Lead Ads bruges som udgangspunkt til at indsamle e-mailadresser fra de enkelte Facebook-brugere. Det er især nemt at indsamle e-mailadresser, når den pågældende bruger anvender telefonen, som rigtig mange gør i dag. Det fungerer således, at Facebook-brugeren trykker på en annonce, hvor der efterfølgende bliver vist, hvilke informationer brugeren vælger at afgive til annoncøren. Hvis Facebook-brugeren vælger at forsætte, får annoncøren tilladelse og mulighed for at indsamle informationer, hvor e-mailadressen også indgår.

Hvis man spoler nogle år tilbage, før Facebook Lead Ads kom til, fungerede indsamlingen af informationer på en anden måde. En typisk indsamling i forbindelse med en annonce ville umiddelbart, se sådan her ud:

  1. Brugeren trykker på en given annonce
  2. Brugeren venter på at få adgang til hjemmesiden
  3. Bruger indtaster relevante oplysninger og e-mailadresse
  4. Brugeren accepterer betingelser

Takket være Facebook Lead Ads er disse ovenstående trin bliver kogt ned til, at brugeren bare skal trykke på annoncen og acceptere betingelserne. Dette kan lade sig gøre, fordi Facebook allerede har registeret relevante oplysninger og e-mailadressen i deres system, så det foregår automatisk i forbindelse med den pågældende annonce.

Relevans ved både B2B- og B2C-markeder

Siden Facebook Lead Ads blev annonceret, er flere og flere begyndt at benytte sig af dem. Det har også vist sig at være et godt redskab til indsamling af e-mailadresser med udgangspunkt i B2B og B2C-markedet. Det skal dog understreges, at de fleste Lead ads er at finde på B2B-markedet.

I forhold til Lead Ads for B2C-markedet er den primære motivation for virksomheden at få brugerne til tilmelde sig et nyhedsbrev. Det kan dog være sværere end først antaget at få brugere til at tilmelde sig lige præcis dit nyhedsbrev.

For at få brugere til at tilmelde sig dit nyhedsbrev, skal du sikre dig, at nyhedsbrevet ikke bare ligner alle andre eller har noget ’ekstra’. Hvis der bare står noget i retningen af: ’Tilmeld dig X’s nyhedsbrev her’, er det stor sandsynlighed for, at det ikke vil fange brugerens opmærksomhed. Det er derfor en god idé at ”lokke” brugeren med noget. Det kunne f.eks. være fri fragt eller en rabat på den første ordre. Det er næsten underordnet, hvad det er, så længe det er noget, brugeren kan bruge til noget.

Ligesom på B2C-markedet hvor det handler om tilmeldinger til nyhedsbreve, handler det også om tilmeldinger på B2B-markedet. Her handler det bare mere at få personer til at tilmelde sig mere virksomhedsrelaterede arrangementer som f.eks. seminarer eller kurser.

Integration til eksempelvis Mailchimp

Selvom Facebook Lead Ads er blevet populært, har det også medført nogle små komplikationer. Oftest blev alle dataene samlet i en fil, som man skulle importere hver gang, men det er der nu fundet en løsning på.

Løsningen er at integrere Facebook og Mailchimp. Integrationen kan gøres ganske gratis, og det er utrolig simpelt at oprette integrationen. Kontakt os i dag og få mere viden omkring Facebook Lead Ads, og hvordan du hurtigt og nemt kan integrere Facebook og Mailchimp.

Er du interesseret i tilbuddet?

Udfyld formularen herunder, så kontakter vi dig med henblik på en snak.