Optimer din Google my Business – Få flere kunder

Lær at optimere din Google my Business profil og få flere kunder

Når personer søger på din virksomhed på Google, vil det første, de ser, være din Google my Business profil. Derfor er det vigtigt, at din profil afspejler din virksomhed, så du kan tiltrække potentielle kunder.

I de nedenstående afsnit vil der blive gennemgået, hvorfor det er vigtigt at have en optimeret Google my Business profil, og ligeledes hvordan du kan optimere den.

Hvorfor er det vigtigt at have en Google my Business profil?

Hvis du ikke allerede har en Google my Business profil, skal du have oprettet en – og det er der én simpel årsag til. Den primære årsag til at have en Google my Business profil, er for at minimere afstanden mellem din virksomhed og kunden. Når du har en Google my Business profil, og potentielle kunder søger efter din virksomhed, får de nemt og hurtigt adgang til relevante oplysninger, så de kan kontakte dig.

Hvis du ikke har en Google my Business profil, skal potentielle kunder igennem flere trin for at finde dine kontaktoplysninger. Man kan sammenligne Google my Business med en telefonbog over virksomheder. I modsætningen til telefonbogen er der flere detaljer og informationer om din virksomhed, hvis du har en Google my Business profil.

En anden væsentlig årsag til at have en Google my Business profil er, at når potentielle kunder søger på en ydelse eller en vare, som din virksomhed kan levere, vil din virksomhed dukke op på Google.

Et eksempel på dette kan være, at en person skriver: ’Tømrer Vestjylland’ på Google. Hvis din virksomhed er et tømrerfirma beliggende i Vestjylland, vil din virksomhed dukke op, uden der er nogen, som har søgt direkte på navnet på din virksomhed.

Hvordan kan jeg optimere min Google my Business profil?

En af de måder, hvorpå du kan optimere din Google My Business profil er, at du skal være skarp, når du skal vælge den kategori, som din virksomheder tilhører. Google har en funktion, der hedder ’Snack Pack’. Ved hjælp af denne funktion kan der blive skabt en synergieffekt, hvor Google my Business og Google Maps arbejder sammen.

En synergieffekt mellem Google my Business og Google Maps kan være den forskel, som afgør, hvorvidt en kunde vælger dig eller en anden virksomhed. Denne synergieffekt er i høj grad relevant, hvis du ønsker, at kunden skal komme til dig. Det kan være, at du har en frisørsalon eller et spisested.

Du kan forestille dig, at du besøger en by, hvor du ikke ved så meget om, hvad der er godt og skidt. Du søger på Google for at finde ud af, hvor du skal spise henne. Ved hjælp af synergieffekten kommer der et udsnit op af Google Maps øverst på Google, hvor de skarpeste Google my Business profiler er de mest iøjnefaldende. I dette tilfælde vil der være stor chance for, at du vil vælge en af de restauranter, som Google rangerer bedst og højest. Det samme kan du gøre med din virksomhed.

Hvordan kan jeg blive favoriseret af Google?

Google har en tendens til at vælge de virksomheder, som klarer sig bedst. Der er især tre faktorer, som spiller en rolle, når Google skal rangere virksomheder:

  • Anmeldelser
  • Korrekte informationer
  • Lokale citeringer

Google vil altid forsøge at placere virksomheder med gode anmeldelser øverst. Det er både i forhold til mængden af anmeldelser og kvaliteten af anmeldelserne.

Dertil er det vigtigt, at du viser de rigtige informationer. Det er både i forhold til telefonnummer, adresse, e-mail og så videre.

Slutteligt handler det om, hvor aktuel din virksomhed er i lokalområdet. Bliver din virksomhed nævnt på hjemmesider og portaler, så du altid er aktuel?

Er du interesseret i tilbuddet?

Udfyld formularen herunder, så kontakter vi dig med henblik på en snak.