Få mere ud af julesalget

Få effektive tips til at top-tune dit julesalg

Julen er uomtvisteligt det tidspunkt på året, hvor der bliver solgt flest varer. Det hænger selvfølgelig sammen med, at der skal købes julegaver, og det er noget, som kan mærkes hos virksomhederne. I og med at det er det tidspunkt på året, hvor der bliver solgt mest, er det også det tidspunkt, hvor der er størst konkurrence. Derfor handler det om at skille sig ud, så potentielle kunder vælger dig i stedet for konkurrenten.

I de nedenstående afsnit kan du blive klogere på, hvor du kan top-tune dit julesalg. Du vil blive præsenteret for forskellige tips og tricks, så du kan skille dig ud.

Udnyt de sociale medier

I takt med at flere og flere mennesker er aktive på sociale medier, er sociale medier efterhånden blevet det sted, hvor det bedst kan betale sig at fokusere på markedsføring. Men hvordan markedsfører man bedst muligt på sociale medier? Det kan du blive klogere på her!

Der er flere fordele ved at anvende sociale medier som f.eks. Facebook, når du skal markedsføre virksomheden. Størstedelen af den danske befolkning, som køber julegaver, er at finde på Facebook. Derfor er Facebook stedet, hvor du skal fokusere på at hverve dig flere kunder.

Lav de bedste opslag på Facebook

Det er en kunst at lave et Facebook opslag, som skiller sig ud. Det er vigtigt at lave opslag, som ikke bare bliver ignoreret, fordi opslaget ligner alle andre opslag. Der er forskellige værktøjer, som du kan benytte dig af, når du skal lave opslag på Facebook.

Du skal være opmærksom på følgende ting:

  • Vedhæft altid et billede
  • Skriv kortere afsnit
  • Præsenter dit budskab kort og godt i starten af opslaget

Markedsføring uden billeder har ikke den samme effekt, som markedsføring med billeder. Et billede fungerer som blikfang, som kan være medvirkende til at fange den potentielle kunde. Billedet behøves ikke være noget ekstraordinært, men bare noget som har relevans for opslaget.

Det er vigtigt at formulere sig i kortere afsnit. Det er mere overskueligt for brugeren at læse i kortere afsnit. Du kan hurtigt tabe brugeren, hvis du skriver for lange afsnit. Det skal gerne gå hurtigt på Facebook, og det kan kortere afsnit være med til at understøtte.

I starten af opslaget skal du præsentere det, du mener, er vigtigst i opslaget. På den måde kan du hurtigt fange brugerens interesse. Ofte vil brugeren blive fristet og læse videre. Det er forskelligt fra opslag til opslag, hvad der giver mening at skrive, så det er noget, som du selv skal vurdere, når du skal lave et opslag på Facebook.

Har du hørt om retargeting?

Retargeting er noget, som er relevant, hvis brugere viser interesse i dit produkt, men vælger ikke at købe produkt i første omgang. Når du vælger at benytte dig af retargeting, vil du målrette din markedsføring med det specifikke produkt mod den målgruppe, som du ved har en interesse i produktet.

Op til jul er der mange, som er inde og kigge på forskellige ting, men ikke vælger at købe det. Det kan der være flere årsager. Måske venter de på, at den respektive vare falder i pris, eller måske er de ikke sikre på, at det er den rigtige ting, de skal købe. Derfor kan det være yderst effektivt at målrette markedsføringen, så den potentielle kunde får øjnene op for produktet igen.

Retargeting kan foregå ved hjælp af Facebook annoncer, hvis en given bruger har søgt på et produkt på Google. Retargeting behøves ikke kun være på Facebook, men kan foregå på tværs af flere forskellige internetsider/medier, hvor den potentielle kunde befinder sig.

Er du interesseret i tilbuddet?

Udfyld formularen herunder, så kontakter vi dig med henblik på en snak.