Få flere kunder via Google my Business

Google my Business – en genvej til flere kunder

Google my Business er et supplement fra Google, som er gratis af benytte. Det er et brugervenligt værktøj, som bruges til at administrere en virksomheds eller organisations tilstedeværelse på Google med udgangspunkt i søgeresultaterne og Google Maps. Det er altså en måde at få synliggjort en virksomhed eller organisation på. Google My Business er den perfekte mulighed for dig, der ønsker, at potentielle kunder og besøgende nemt og hurtigt kan få øjnene op omkring din virksomhed eller organisation.

For hvem er det aktuelt?

Google my Business er aktuelt for alle, som beskæftiger sig med virksomheder eller organisationer, eller som er virksomhedsejer. Det kræver ikke noget at komme i gang med Google my Business, fordi det er gratis og brugervenligt. Det er ikke ligesom Facebooks Ads eller noget i den retning, som kræver betalinger og tekniske egenskaber.

Det er underordnet, hvilken form for virksomhed der er tale om, når det kommer til Google my Business. Stort set alle slags virksomheder kan få gavn af Googles supplement, hvad enten det er en frisør eller en tømrer.

Højere og lokale søgeresultater

Når man benytter sig af Google my Business, kan det være medvirkende til at øge de lokale søgeresultater. Et eksempel på dette kunne være, at du har en tømrerforretning i Aalborg. En potentiel kunde søger så på Google efter ’tømrer i Aalborg’, hvor din forretning vil komme frem i søgeresultaterne og på Google Maps. Det kan altså få potentielle kunder til lige præcis at vælge din fremfor andre, hvis du er synlig i Googles søgeresultater og Google Maps.

Flere kunder

Det er en lang række fordele ved at benytte sig af Google my Business. Udover de ovenstående fordele, bliver det også nemmere for fremtidige, potentielle kunder at kontakte dig. Det hænger sammen med, at når du beskæftiger dig med Google my Business, bliver alle relevante kontaktoplysninger serveret direkte til kunden via Google. Kunden skal altså ikke igennem flere trin, for at finde frem til at telefonnummer eller e-mailadresse. Dette er grobund for flere kunder, da de nemt og hurtigt kan komme i kontakt med dig og din virksomhed.

Nemmere kontakt til virksomheden – rutevejledning, tlf. osv.

Som der bliver nævnt i det ovenstående afsnit, sikrer Google my Business nemmere kontakt til virksomheden. Hvis man nu søger efter en virksomhed på Google, som benytter sig af Google my Business, vil alle relevante informationer omkring virksomheden dukke op. Det er både i forhold til rutevejledning, hvis man skal besøge virksomheden.

Dette er meget relevant i forhold til barer, restauranter, frisører og generelt alle steder, hvor det er obligatorisk, at man er fysisk til stede. Det er selvfølgelig knap så vigtigt, om tømrerforretningen ligger der eller der, da de vil komme til dig, hvis de skal hjælpe med noget. Så det er i særdeleshed steder, hvor man ønsker ’fornøjelse’ af en eller anden art, hvor Google my Business’ synergieffekt med Google Maps kommer i spil.

Hvordan rangerer du højt?

Hvis man ønsker at rangere højt i Google søgning, kræver det SEO-optimering. Googles søgeresultater er opbygget af algoritmer, hvor det handler om at have de rigtige ord i forhold til det respektive område. Det er tidskrævende stykke arbejde at komme til toppen i Googles søgeresultater, fordi det kræver mange timers manuelt arbejde i forhold til specifikke ord, og endvidere kræver det bred indsigt i, hvordan Googles algoritmer fungerer og ’belønner’ ord.

Det kræver ydermere en række links fra andre hjemmesider, da det også spiller en rolle i forhold til Googles algoritmer. Slutteligt kræver det selvfølgelig, at hjemmesiden er af høj kvalitet, og at de besøgende bliver på hjemmesiden, når de er derinde.

Er du interesseret i tilbuddet?

Udfyld formularen herunder, så kontakter vi dig med henblik på en snak.