Bliv mere iøjnefaldende end dine konkurrenter

Sådan napper du dine konkurrenters kunder

Det lyder næsten for godt til at være sandt – men det er det ikke. Det kan også være, at du tænker: Er det overhovedet lovligt? Det er det. I Google Adwords findes der en række værktøjer, hvor Google Adwords Custom Intend er et af dem. Hvis du vælger at benytte dig af dette program, får du muligheden for at få din konkurrents besøgende til at besøge din webside.

Custom Intend er en storslået mulighed for at fremhæve din virksomhed foran din konkurrenter. Hvis du ikke gør det, vil dine konkurrenter gøre det. Målrettet annoncering handler i bund og grund om at henvende dig til personer, som har besøgte bestemte websider som eksempelvis dine konkurrenters. Det kan også være, at potentielle kunder har søgt efter ord eller produkt, som din virksomhed beskæftiger sig med.

Sælg til din konkurrenters besøgende, før de går:

Som der står i det ovenstående afsnit, skal du komme i gang med målrettet annoncering ved hjælp af Custom Intend, før dine konkurrenter gør det. Det er en markedsføringsmetode med et enormt potentiale. Det kræver ikke den store tekniske formåen at opsætte Google Intend i Google Ads. Nedenfor vil der blive gennemgået de forskellige trin i opsætningen af Google Intend:

  1. Log ind på din Google Ads bruger
  2. Klik på den respektive Youtube- eller Display kampagne
  3. Vælg en annoncegruppe i kampagne
  4. Vælg ’Målgrupper’ til venstre i menuen
  5. Vælg blyant-ikonet, og tryk derefter på ’Rediger Målgrupper’
  6. Vælg mellem ’Målretning’ eller ’Observation’
  7. Ud fra mulighederne, skal du vælge ’Hvad søger de aktivt efter, eller hvad planlægger de?’
  8. Vælg ’Ny tilpasset hensigtsmålgruppe’
  9. Giv målgruppen et navn, og indtast de nøgleord og URL’er, som beskriver dit produkt bedst muligt. Det er også her, at man indsætter URL’er fra konkurrenters websider.

Efter du har færdiggjort opsætningen, sørger Google for, at dine annoncer bliver vist til potentielle kunder, som passer til din pågældende indstillinger.

Selvom Custom Intend er en god mulighed for at tiltrække kunder, er den selvfølgelig ikke kun tilgængelig for dig og din virksomhed. Dine konkurrenter har den samme mulighed for at benytte sig af tjenesten. Dette betyder, at det er essentielt for dig og din virksomhed at beholde potentielle kunder på din webside så længe som muligt. Dette gøres ved at have en brugervenlig grænseflade og en naturlig struktur på hjemmesiden, der gør, at man nemt og hurtigt kan navigere rundt til de forskellige produktsider.

Brug Custom Intend!

En af de primære årsager til, at Custom Intend virker så godt, er, at man får muligheden for at definere sin målgruppe ud fra URL’er. Altså man bestemmer sin målgruppe ud fra, hvilke ord de søger efter, og hvilke hjemmesider de besøger. Så man definerer ikke en bestemt socioøkonomisk faktor. Det eneste, det er relevant for målgruppen, er, hvad de søger på og besøger på internettet. Du er eksempelvis kun interesseret i, hvem der søger efter ’billige hængekøjer’ på Google, og ikke om de potentielle kunder befinder sig i Østjylland.

På stort set alle markeder, hvor det handler om at sælge, er det vigtigste at holde fast i den potentielle kunde. Hvis man gør dette, er man godt på vej til et salg. Hvis du vælger at benytte dig af Custom Intend, får du den unikke mulighed at henvende dig til kunder, som har besøgt en konkurrents webside. Du ved, at denne potentielle kunde har udvist interesse i et område, som din virksomhed beskæftiger sig med, hvilket betyder, at der en forholdsvis stor chance for at konvertere besøget til et salg.

Er du interesseret i tilbuddet?

Udfyld formularen herunder, så kontakter vi dig med henblik på en snak.