Bliv fundet på Google med søgemaskineoptimering

Bliv fundet på Google med søgemaskineoptimering

Når det kommer til online markedsføring, er søgemaskineoptimering en af de vigtigste faktorer. I de nedenstående afsnit vil du blive præsenteret for, hvad søgemaskineoptimering er, og hvordan det kan hjælpe dig og din virksomhed.

Hvad er søgemaskineoptimering?

Søgemaskineoptimering bliver i daglig tale kaldt SEO. SEO er en forkortelse af Search Engine Optimization. I dette blogindlæg vil vi bruge udtrykket, SEO. SEO handler om, hvordan du kan blive mere synlig i søgemaskinernes resultater. I dette tilfælde skal det handle om den største søgemaskine af dem alle, nemlig Google.

Hvis du formår at få en god placering på Google, får du de bedste forudsætninger for at blive fundet af potentielle kunder. Men hvordan får jeg den bedst mulige placering på Google, tænker du? Det kan du blive klogere på i det næste afsnit.

Forstå, hvordan SEO fungerer

SEO er en kombination af flere forskellige elementer. SEO består både af tekniske, redaktionelle og kommunikative elementer. Det handler om at få optimeret disse tre elementer, så Google har lyst til at give dig den placering, som du ønsker.

For at blive fundet på Google, skal du have en god placering. Du kender det sikkert selv, når du søger på Google. Hvor ofte vælger du ikke et link fra den første side? Det er sjældent, at man bevæger sig ind på side to+ på Google.

Undersøgelser viser faktisk, at 30 – 40 % vælger det første link, der kommer frem, når de søger på Google. Denne undersøgelse er lavet med udgangspunkt i over tre millioner søgninger spredt ud over 30.000 forskellige hjemmesider.

Denne undersøgelser giver et godt indblik i, hvor vigtigt det er at have en god placering, hvis du ønsker at blive fundet på Google. Når Google skal vurdere, hvilke hjemmesider der er mest relevante at placere i toppen, indgår der flere hundrede faktorer, som er medbestemmende. Nogle faktorer tæller mere end andre, men alle faktorer har en betydning for det samlede resultat.

Det er disse faktorer, som du skal forsøge at optimere for at få en bedre placering på Google. Det er stort set umuligt at optimere alle faktorerne til perfektion, men jo flere faktorer, du kan optimere, jo bedre placering vil du få på Googles søgemaskine.

Hvilke faktorer kan jeg optimere?

Som der kort bliver nævnt i det ovenstående afsnit, er der hundredevis af forskellige faktorer, som er med til at bestemme, hvilken placering du skal have. For at gøre det mere overskueligt, kan faktorerne koges ned til 7 elementer, som du kan påvirke for at optimere din placering.

Det handler om følgende elementer:

  1. Keywordanalyse
  2. Teknisk SEO
  3. Optimering af indhold
  4. Linkbuilding
  5. Optimering af social synlighed
  6. Optimering af user engagement
  7. Måling af effekt

Disse 7 elementer er det, der bliver arbejdet med, når man arbejder med SEO. Hvis du kan formå at optimere nogle af disse elementer, vil du have muligheden for at optimere din placering på Google.

Det er dog værd at nævne, at Google ikke afslører alt, hvad der kan afsløres, når det kommer til SEO. Det betyder, at man ikke kan være 100 % sikker på, at det har en reel indvirkning. Du er derfor nødt til at tage udgangspunkt i praktisk erfaring, hvor du kan se, om det har haft en effekt på din placering, når du har optimeret nogle af de ovenstående elementer.

Opsummering

Hvis du ønsker at blive mere synlig på Google, skal du forsøge at optimere nogle af de faktorer, som er medvirkende til at bestemme din placering. Hvis du kan gøre dette, kan du optimere din placering, så du opnår bedre resultater på Google.

Hvor god er din hjemmeside?

Prøv vores SEO analyseværktøj og modtag din SEO-score direkte i din indbakke. Det tager kun 2-3 minutter.

Har du prøvet vores prisberegner?

Prøv vores prisberegner, og se hvad din webløsning koster. Det er gratis og tager kun 2-3 minutter.