Analyse og strategi2018-09-09T18:05:45+00:00

Annoncering med Google Ads

Med Google Ads er du sikret trafik, og du betaler kun for den trafik der kommer ind på dit website.

Se priser for Google Ads

Annoncering med Google Ads

Når vi arbejder med strategi i forbindelse med Google Ads og andre PPC værktøjer, er der forskellige processer vi arbejder med. Vi er altid parate til at omstille os, får i nye varer på hylden eller er der tilbud? Så er vi hurtige til at eksekvere en eventuel omrokering af budgettet. Ligeledes sidder vi altid klar til at skrue op og ned for klikbudgettet alt efter hvad der giver mest mening for din virksomhed og de resultater vi skaber for dig.

Jysk Online Medie udarbejder en gennemtænkt strategiplan for arbejdet, samt en søgeordsanalyse hvor der kombineres forskellige søgeord for at have en kombination af søgeord med lav-høj søgevolumen. Dette er grundet de varierende klikpriser. Vi arbejder altid på at have en så høj Click-Through-Rate (CTR) som muligt, dette gør vi ved at skabe et godt sammenspil imellem søgeord og udarbejdelse af annoncetekster.

Når annoncerne er blevet udarbejdet skal der indsamles data. Her finder vi ofte ud af, hvor omkostninger kan sænkes, hvilke annoncer der er effektive, samt hvilke der er knap så effektive. Vi er ofte hurtige til at finde ud af, hvor der kan lægges en indsats. Mange tror fejlagtigt at Google Ads blot handler om at lave en annonce og have den til at køre i en uendelighed.

Vi rapporterer som hovedregel hver måned til dig. Det er din måde at sikre dig hvad du får for dine penge. Men det er ligeså vigtigt for os – vi bruger nemlig rapporterne til at undersøge hvordan vi kan optimere dine annoncer i den efterfølgende måned.

Annoncetyper

Google Ads tilbyder en lang række annoncetyper. Det sikrer at vi, afhængig af målgruppe, budget og andre behov kan skabe gode og effektive annoncer for dig som kunde. De har hver især sine fordele og du kan læse mere om hver enkelt her.

Hvilken annoncetype der benyttes afhænger meget af dine behov. Vi udarbejder altid en strategi, hvor vi argumenterer for valget af de forskellige annoncetyper. Dog oplever vi, at det særligt er søgenetværket der er mest eftertragtet.

Annoncering på søgenetværket er det vi kender allerbedst. Det er de betalte tekstannoncer som du finder i søgeresultaterne. De ligger i toppen, og de kan kendetegnes ved at der står [Annonce] på den. Der er typisk mellem 1-4 betalte tekstannoncer i søgninger.

Annoncering på displaynetværket kender du måske bedst som bannerannoncering. Når du f.eks. besøger en nyhedsside, og ser bannerreklamer, nogle gange er de animeret andre gange er de ikke. Det er en god form for annoncering hvis man gerne vil eksponere sit brand for mange.

Med Google Shopping annoncering kan du få vist dine produkter fra din webshop direkte i søgeresultaterne på Google. Her vises et billede og en titel af dit produkt samt prisen. Det er blevet mere og mere brugt i Danmark med Google Shopping annoncering.

Videoannoncering sker typisk på Youtube, men også på tværs af displaynetværket. Du kender det måske bedst fra når du ser reklame på youtube. Det kan, hvis din video er lavet på en gennemtænkt måde, være en yderst profitabel måde at annoncere på.

Se priser for Google Ads

Bliv klogere på Google Ads

Book et uforpligtende møde, og bliv klogere på hvordan du får succes med Google Ads.