Forøg kendskabsgraden
Facebook er et godt værktøj at have ved hånden, når du vil generere kendskab til dine produkter og dit brand. Ved at annoncere på Facebook er du sikker på at minde dine potentielle kunder om, at din virksomhed er til stede. Hermed sørger du for at sikre positionen som deres top-of-mind. I modsætning til Google Ads henvender Facebook annoncer sig oftest til de potentielle kunder, der ikke er så langt i købsprocessen. Har kunden måske allerede været inde på din hjemmeside, så vil vedkommende blive mindet om din virksomhed ved hjælp af retargeting.
Skræddersy din målgruppe
Fordelen ved at annoncere med Facebook Ads er, at brugerne selv har bidraget med den information, du skal bruge om dem. Derfor er det muligt at skræddersy, hvem der kommer til at se annoncen i deres feed. Hermed rammer du kun de brugere, produktet er relevant for. Der er uendelige muligheder for segmentering af målgruppen – du kan blandt andet segmentere på demografi, interesser, alder, sprog og meget mere.
Det er billigt og effektivt
Sammenlignet med andre typer online annoncering og promovering er Facebook Ads et billigt alternativ. Som de fleste nok er klar over, så er den organiske reach på virksomhedssider på Facebook en svær disciplin. Det er praktisk taget umuligt at nå ud til alle sine Facebook-fans uden at skulle betale for det. Man kan med stor succes drage fordel af platformens størrelse i form af antal aktive brugere. Facebook giver dig også en større mængde data, der kan gøre dig klogere på, hvor godt den enkelte annonce klarer sig, og det giver mulighed for at målrette dine kampagner effektivt.